Як відкрити масажний кабінет: 7 кроків до мети
Послуги масажиста будуть затребувані в усі часи, адже масаж вже давно перестав бути суто лікувальною процедурою. Крім лікувального існують гігієнічний, спортивний і косметичний види масажу. З кожним роком з'являється все більше нових технік масажу, попит на процедури зростає, що сприяє розвитку цієї галузі бізнесу. Згідно з опитуваннями 2019 року 48% людей готові платити за масаж, якщо в ньому буде необхідність, а 17% користуються послугами масажистів регулярно. У 2010 році кількість людей, готових платити за масаж, становило 1%. Відкриття масажного кабінету - прибутковий бізнес, який не вимагає великих вкладень і швидко окупається. Найголовніше - розумно підійти до справи, і тоді все вийде.
Крок 1 - визначаємо потенційних клієнтів
Виходячи з тих же опитувань, цільовою аудиторією масажних кабінетів є переважно жінки (70%) віком від 20 до 40 років. Це стосується, здебільшого, косметичного масажу і потрібно враховувати це в створенні прайса. Якщо ваш профіль - лікувальний масаж, то цільовою аудиторією будуть люди 25-45 років, переважно з малорухливим способом життя, школярі і люди, масаж яким призначений лікарем. Обов'язково враховуйте аудиторію, коли будете вибирати розташування свого масажного кабінету. Якщо ваша мета косметичні та релаксаційні масажі - вибирайте спальні райони міста, а якщо ваш профіль лікувальні масажі - кабінет повинен бути розташований поблизу поліклініки.
Крок 2 - оцінюємо конкуренцію
Для того, щоб бізнес якомога швидше окупився і приносив стабільний дохід необхідно проаналізувати конкурентів району, в якому буде розташовуватися ваш масажний кабінет. Головними вашими конкурентами є:
- Масажні кабінети з аналогічними видами послуг
- Фітнес-центри
- Салон краси
Найчастіше в подібних закладах вже є роками напрацьовані клієнти, які ходять до "свого" фахівця. Для того, щоб переманити постійних клієнтів до себе, вам доведеться або сильно знизити ціну, що вплине на дохід, або розробити потужну рекламну стратегію. Виграшним рішенням для вас буде відкрити масажний кабінет в місці, де таких закладів буде якомога менше.
Крок 3 - вибираємо приміщення
Для того щоб вибирати приміщення для масажного кабінету необхідно продивитися документи, які регламентують його обладнання. Згідно СанПіНу приміщення повинно підходити за такими критеріями:
- знаходиться не в підвалі або цоколі
- на кожного працівника виділено не менше 8 кв. м
- кабінет опалювальний, з хорошою вентиляцією
- стіни покриті матеріалами, стійкими до вологи (кахель, шпалери, що миються) щоб регулярно проводити дезінфекцію. Це правило стосується і покриття полу
- наявність туалету, раковини і душа
- хороше освітлення
Крім обов'язкових вимог є рекомендації, які допоможуть вам створити затишок і приємну атмосферу в вашому масажному кабінеті. Запаліть ароматичну лампу, увімкніть тиху розслаблюючу музику, обладнайте комфортне місце для клієнтів, які очікують і стійку адміністратора. Ці, на перший погляд, незначні речі, точно оцінять ваші відвідувачі.
Крок 4 - збираємо необхідні документи
Для того, щоб відкрити свій масажний кабінет потрібно його зареєструвати. Але спочатку треба визначитися з видом послуг, які ви будете надавати. Від цього безпосередньо залежить, які документи вам будуть необхідні. Ліцензія на лікувальний масаж видається лише людині з медичною освітою, яка пройшла курси масажу.
Якщо ви не збираєтеся проводити медичні процедури в своєму масажному кабінеті, то диплом і ліцензія не обов'язкові, потрібно всього лише оформити ФОП. Це дозволить надавати такі види послуг:
- оздоровчий масаж
- спортивний масаж
- косметичний масаж
Однак наявність ліцензії значно підвищить довіру ваших відвідувачів і збільшить перелік послуг, які ви можете надавати.
Крок 5 - формуємо прайс
Відсутність ліцензії виключає можливість проводити в вашому салоні медичні процедури і мануальну терапію. Але навіть якщо у вас немає медичної освіти, перелік послуг, які можна виконувати без наявності ліцензії досить великий: загальний, класичний, релаксуючий, спортивний, антицелюлітний, косметичний, точковий, тайський і східний види масажу. Також ви можете додати в прайс ароматерапію і косметологічні процедури, такі як обгортання.
Масажних технік, звісно, набагато більше, ніж в цьому списку, але саме ці є найпопулярнішими. Чим більше позицій буде в вашому прайсі, тим більше клієнтів ви зможете залучити. Від цього безпосередньо залежить успішність бізнесу.
Крок 6 - закупівля обладнання
І ось у нас вже є приміщення та оформлені всі документи, тепер необхідно закупити меблі і спеціалізоване обладнання. Для того щоб обставити кабінет знадобляться такі меблі:
- стелаж для косметичних засобів
- шафа для рушників і халатів
- вішалка для верхнього одягу
- стіл і стільці
- ширма
- диван для клієнтів, які очікують
Також, якщо ви хочете створити приємну атмосферу і затишок у вашому кабінеті, рекомендуемо придбати аромалампу з маслами і акустичну систему.
Спеціалізоване обладнання знадобиться таке:
- масажний стіл
- масажний стілець
- електромасажери
І якщо з першими двома пунктами все зрозуміло, то про останній варто поговорити окремо. Незважаючи на те, що основний засіб заробітку масажиста - його руки, електромасажери не варто виключати зі списку обов'язкових покупок. Будь-яка людина, яка працювала масажистом хоч тиждень знає, що це дуже важка праця. При щільному потоці клієнтів виносити таке навантаження зможе не кожен. Електромассажер здатні полегшити вашу роботу в рази, а окупиться він дуже швидко, адже має невисоку вартість. Постукування - одне з основних технік масажу, який вимагає тривалої і безперервної роботи м'язів. Саме його повністю копіює електромассажер Unix UN-2000M. Це надійний південнокорейський апарат високої потужності, який прослужить вам довгі роки навіть при щоденних навантаженнях. З його допомогою можна виконувати масаж для опрацювання великої м'язової маси і глибоких тканин. Дві масажних головки здійснюють до 3000 ударних рухів в хвилину, що забезпечує інтенсивний перкусійні масаж. Для косметичного і загального масажу використовують електромассажер з того ж заводу - Unix МХ-3500. Це потужний вібромасажер, який буде ефективний для антицелюлітного масажу.
В якості додаткового заробітку можна відкрити окрему зону з апаратами для масажу. Суть полягає в тому, що ви купуєте масажне обладнання (масажери для ніг, масажні подушки і тд) і берете плату за їх експлуатацію. Таке бізнес-рішення має відразу 4 істотних плюса:
- Невисокі початкові вкладення
- Швидка окупність
- Масажери мають тривалий термін служби
- Стабільний пасивний дохід
Сеанси апаратного масажу тривають по 15-30 хвилин і, найчастіше, мають невелику вартість. Це допоможе значно розширити клієнтську базу.
Крок 7 - реклама
Вкладатися в рекламу потрібно обов'язково, особливо на перших порах. Навіть якщо ви дуже хороший фахівець, в цьому немає сенсу, якщо про вас ніхто не знає. Ви можете звернутися в рекламне агентство, а можете займатися просуванням самостійно. Що потрібно зробити в першу чергу:
- Вивіску, яка буде привертати увагу
- Організувати розповсюдження листівок і флаєрів
- Розклеїти оголошення по району
- Створити відповідний профіль в соціальних мережах і займатися його просуванням
- Зробіть знижку на послуги за приведеного клієнта
- Надрукуйте подарункові купони, які клієнти зможуть купувати близьким на свята
Для початку цих заходів буде достатньо, а пізніше "сарафанне радіо" зробить свою справу. Головне, щоб людям у вас подобалося. Створіть комфортну, затишну атмосферу, і тоді, люди будуть хотіти до вас повертатися знову і знову.
Відкриття масажного кабінету - це відмінне рішення для підприємців-початківців, які хочуть стартувати при невеликому початковому капіталі та працювати при цьому самостійно.